03-03-2019 - Bagergue - Tuc d'Armeros - Cabana de Liat - Mauberme - Bagergue
05-03-2019 - Tuc de Parros
03-03-2019

Sortim del aparcament de “bombers” d´espot.
Seguim la carretera asfaltada prop de uns 30 o 40 minuts, i arribem al aparcament de Part de Pierro.
D’aquí ja surt el camí del Estany Negre, d´entrada ja esta tota innivada, així que ja calcem esquis.
Anem pujant per la pista, hi ha alguna baixada i finalment creuem un túnel....
Arribem al Estany dels Lladres, (2203 m.), encreuament amb el GR que puja d´Espot. Anem calçant i descalçant esquis depèn de l innivació de la pista.
A partir d’aquí la neu ja es mes continua, i arribem al Estany Tort de Peguera, com l estany esta glaçat, però no ens acabem de refiar, anem pel costat del estany i finalment al Refugi Josep Mª Blanc.
Ens llevem al refugi Josep Mª Blanc, esmorzem i sortim del refugi, uns anem per la vora del llac seguint el GR, i els altres creuant el estany Trullo, es molt mes ràpid creuant els llacs, ja que amb el GR, puges i baixes, ens trobem a la Presa del Estany Negre, i enfilem seguint el GR.
El GR ja el deixem després del estany de la Llastra, i arribem al Estany de Peguera i d’aquí ja cap la Collada de Monestero, la fem amb esquis, ja que la neu tot i estar un pel dureta, es deixa fer be!
Deixem esquis al coll, i anem enfilant seguint les fites fins arribar al cim del Monestero.
Gaudim de les vistes i baixem fins el coll.
Calcem esquis i ja baixem directes al Refugi. La baixada la neu ja no esta tant dura, ha transformat una miqueta, no massa, però almenys ja no esta gelada.
Fem un mos al refugi i ja tornem cap Espot, aquesta vegada baixant pel GR.
La neu la hem trobat de tots colors, però hem gaudit de valent!